close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

3 חומרי הגלם הנפוצים ביותר בתעשייה בישראל

מערכת שורשח תמוז, תשפא18/06/2021

מה זה אומר עיבוד שבבי? בגדול, זה אומר לקחת חומר גלם מסוים ולהסיר ממנו עודפים עד שמגיעים לגודל ולצורה הרצויים

תגיות:

התעשייה בישראל פורחת כמו בעולם המערבי כולו. הייצור הולך ומתגבר ושיטות העבודה משתדרגות, כי צריך לעמוד באתגרים ובכמויות שלא היו בעבר. אם בעבר העיבוד הפלסטי הוא מה ששלט בתעשייה מה שאומר עיוות של חלקים מחומרים שונים על מנת לקבל את הצורה שרוצים, היום עיבוד שבבי הוא הדבר החם. מה זה אומר עיבוד שבבי? בגדול, זה אומר לקחת חומר גלם מסוים ולהסיר ממנו עודפים עד שמגיעים לגודל ולצורה הרצויים. יש אמצעים שונים לעשות את זה ויש חומרים שונים שנפוצים בתעשייה בישראל שעוברים עיבוד שבבי והנה שלושת הנפוצים.

החומרים הנפוצים
החומר הראשון

שעובר עיבוד שבבי מדויק הוא האלומיניום והשימוש בו הולך והופך לנרחב יותר ויותר. זה קורה כי הוא נחשב לרך יחסית ונוח לעיבוד ובגלל זה הוא דורש פחות אנרגיה ואמצעים לעיבוד. החומר השני הוא הפלדה שנחשב כמובן לחומר קשה יותר מהאלומיניום והוא מורכב יותר לעיבוד, אבל בגלל שהוא חזק התוצאה שמתקבלת עמידה לאורך זמן. עוד חומר שנפוץ לעיבוד שבבי בישראל הוא העץ. במהלך העיבוד יוצרים ממנו חלקי רהיטים כמו רגלי שולחנות וכיסאות או פיסות גליליות אחרות.

מעבר להם יש חומרים אחרים שעושים בהם עיבוד שבבי כמו MDF, פליז, ארד, פלסטיק, פוליאוריתן ואחרים.

טכניקות שונות לעיבוד שבבי
אז באיזה טכניקות עושים את העיבוד השבבי הזה. יש כל מיני והנה כמה מהן. יש עיבוד באמצעות חריטה ויש באמצעות השחזה, יש באמצעות כרסום ויש באמצעות קידוח, יש חיתוך לייזר ויש ארוזיה. אין ספק שהעיבוד השבבי שדרג את העולם התעשייתי. הוא מאפשר לעבוד בצורה מדויקת מאוד ובשל הביקוש לעבודה בו הוא מפרנס המון אנשים. אין ספק שתעשיית העיבוד השבבי עוד תלך ותתפתח.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה